22 февраля 2017 г.

Визнання нечинними несанкціонованих клієнтом транзакцій

Сьогодні хочу торкнутися такої цікавої теми як визнання нечинними транзакцій за картковим рахунком, вчинених без відома та без дозволу клієнта - володільця такого карткового рахунку.
Часто трапляються ситуації, коли, наприклад, зловмисники отримують доступ до, скажімо, кредитної картки клієнта певного банку, та роблять транзакції з цього карткового рахунку шляхом переведення коштів на інші рахунки або здійсненням покупок в мережі інтернет. Банк, в такому випадку, займає позицію, згідно якої, якщо транзакцію вже було проведено і списання коштів вже відбулося, то клієнт має сплачувати кредит за проведеними операціями та процентами по ньому.
Ситуація здається безнадійною. Проте не все так погано, і можливість клієнту відстояти свою позицію та повернути несанкціоновано списані кошти за його рахунком є.

Перш за все, коли клієнт дізнався про наявність такої операції, необхідно невідкладно звернутись на гарячу лінію банку з вимогою заблокувати картку та опротестуванням несанкціонованих транзакцій. Також не варто забувати про те, що, невід'ємною частиною договору про надання послуг картковим продуктом є правила користування платіжною карткою, в якому можуть бути передбачені певні обов'язкові дії, які повинен вчинити клієнт в разі виявлення помилкової або несанкціонованої транзакції за своїм рахунком, як то обов'язок звернення на горячу лінію банку протягом 15 хвилин з моменту виявлення клієнтом такого факту, зверненням до правоохоронних органів тощо. Виконання цих умов також є обов'язковим.
В разі, якщо банк відмовляється повернути списані кошти та скасувати нараховані проценти по кредиту, необхідно звертатись до суду із позовом про захист прав споживача фінансових послуг.
Звертаючись до суду із зазначеним вище позовом, необхідно пам'ятати про те, що згідно із п. 8 Розділу 6 Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, емітент у разі здійснення помилкового або неналежного переказу, якщо користувач невідкладно повідомив про платіжні операції, що ним не виконувалися, після виявлення помилки негайно відновлює залишок коштів на рахунку до того стану, в якому він був перед виконанням цієї операції.
Також варто пересвідчитися у виконанні всіх необхідних дій, обов'язковість виконання яких клієнтом в разі виявлення помилкових чи несанкціонованих операцій передбачена правилами користування платіжними картками. Виконання цих дій буде свідчити про належний рівень дбайливості клієнта, його добросовісність як споживача фінансових послуг та тільки підвищить шанси на повернення помилково списаних грошових коштів.
Також в допомогу наведу кілька позитивних судових рішень: 1, 2, 3.


Комментариев нет:

Отправить комментарий