22 октября 2015 г.

Стан проходження мого стажування

Щось давненько я не писав стосовно того, як в мене проходить стажування.
За час, що я проходжу стажування, в мене накопилось вже достатньо інформації з цього приводу і є чим поділитись.
Отже.
1. Доволі часто в коментарях щодо проходження стажування, на форумах в інтернеті, зустрічаю таку інформацію, ніби окрім офіційного внеску за стажування потрібно ще окремо платити адвокату-керівнику стажування неофіційно. 
Можливо, і є серед адвокатів-керівників стажування недобросовісні керівники, які зловживають своїм становищем. Проте я вважаю, що таке явище якщо і існує, то як вийняток, а не як правило.
Що стосується мене, то я сплачую лише офіційний внесок до колегії адвокатів Запорізької області. Частина цього внеску сплачується в НААУ, частина залишається в колегії, і частина - адвокату-керівнику стажування. Добре, що внесок поділений на рівні частини, які я сплачую щомісяця. Так легше.

2. Як проходить моє стажування. Як ми домовились із керівником, - я приходжу кожну неділю до нього в офіс. Слухаю невилички "лекції", якщо так можна їх назвати, ставлю притання, які "наболіли" за неділю і отримую "домашне" завдання. 
Домашнє завдання являє собою складання процесуальних 3-4 документів та захисних промов в кримінальному процесі. Складаючи кожну неділю стільки документів, на даний час в мене їх накопилась вже велика пачка))
До речі, це дуже добре, що я склав так багато документів. По-перше, з'явились перевірені шаблони позовних заяв, апеляцій та касацій. По-друге, з'являється під час складання багато практичних питань. А по-третє, коли "набиваєш" руку - вже набагато легше складати документи. Раніше мені, щоб скласти позов, потрібно було натхнення, підготовка і т.п. Уходило багато часу на сладання. А тепер, якщо в тебе є позиція щодо певної проблеми, то ти легко викладеш це на папері так як треба.
Напочатку були проблеми з захисною промовою по кримінальній справі. Сів я за комп'ютер перед пустим документом і "впав у ступор")))) не знав що писати, причому зовсім. Декілька днів мені знадобилось на роздуми. Почитав літературу, покопався в інтернеті і таки склав. Зараз промова пишеться набагато легше, проте ще важкувато. Напевно через те, що в мене зовсім немає досвіду участі в кримінальному процесі. Але всеодно кожну неділю складаю щось з кримінального права. Прошу давати завдання навіть якщо керівник забуває)
З цивільного права позови, апеляції йдуть як по маслу, проблем немає.
3. Серед переліку документів, який я вказав в першому своєму повідомлення щодо стажування, я не написав про щоденник стажування, який теж потрібно вести. Наскільки я зрозумів, його потрібно складати в довільній формі, спираючись на щомісячний звіт. 
Ще не складав його, потрібно зайнятись, включити уяву. "Любий щоденнику, сьогодні я...")))
4. Якщо підводити невеличкий результат мого стажування, то саме головне, що я отримав за цей час - це впевненість. В собі та в своїх силах. Я вже набагато більше відчуваю себе адвокатом, з'явилась необхідна впевненість під час складання документів, прийняття правових рішень; немає розгубленості під час проведення консультування.
Так, я багато чому навчився, знайшов відповіді на багато своїх питань. Проте впевненість - головне.
Хочу відмітити, що мені пощастило з керівником, який вчить, який відповідає на питання, бере в судові засідання, дає завдання. Адже є і такі керівники-адвокати, які нічого не роблять. Тільки підписи ставлять. Бо навіщо ростити собі конкурентів.
5. Одним із елементів мого стажування є також відвідування судових засідань. Добре, що є можвість відлучитись на роботі на декілька годин. Дуже корисно. Проте судові засідання так розтягуються, що, напевно, я вже буду адвокатом, ще буду на них ходити)))) 

Начебто все, що хотів сказати. Продовжую стажуватись, залишилось трохи більше двох місяців. Якщо є питання - звертайтесь, обов'язково допоможу.
Дякую, що читаєте мій блог) Щасти Вам!

8 комментариев:

  1. День добрый! Очень интересный блог, спасибо за довольно много полезной информации! Я сама подала документы в Запорожскую КДКА и собираюсь сдавать экзамен, а по поводу стажировки, сложно определиться с хорошим руководителем стажировки, т.к. интересует в стажировке приобретение знаний, навыков и опыта, а не просто формальность. Может сможете подсказать, кто хорший руководитель стажировок либо у кого Вы стажировались. Заранее спасибо!

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Добрый день!
      Я стажировался у Щербака Анатолия Васильевича. Хороший руководитель, правда уже пожилой, и дела не часто берет. Но зато в отличии от многих у него действительно будет время и желание с Вами заниматься. Что касается остальных руководителей, то врядли они будут с Вами делиться опытом, навыками и знаниями, как из-за отсутсвия времени, так и из-за отсутсвия желания.
      Из этого списка - http://unba.org.ua/internships/lawyers-trained-leaders
      по моему мнению хорошие реководители это Щербак, Шутак, Скрябин. Чумак А.Л. - это седой дядька, который у Вас принимал документы в Запорожской КДКА. Шутак, Щербак - они будут в числе комиссии, которой Вы будете сдавать экзамен. Олешко и Скрипка - это руководители одной из самых изветных в Запорожье юридических фирм. Тульчевская Н.В. преподавала у меня в Классическом приватном университете гражданский процесс. Скрябин О.М. - довольно известный по Запорожью и Днепропетровску адвокат, преподает в Днепропетровской академии внутренних дел, знакомый о нем хорошо отзывался.

      Удалить
    2. Добрый день! Спасибо за полезную информацию. Сдала квалификационный экзамен. Ищу руководителя стажировки в Запорожской области. Подскажите, пожалуйста, в г.Запорожье руководители стажировки просят оплатить "дополнительные расходы" кроме установленных Законом: 70% от 9600грн. Спасибо

      Удалить
    3. Поздравляю с успешной сдачей экзамена!
      На момент, когда я проходил стажировку - никакой оплаты дополнительных расходов не просили.

      Удалить
  2. Добрий вечір, Олександре! Як я розумію, Ваше стажування закінчилося і Ви вже адвокат! Поздоровляю Вас! Якщо Вас не обтяжить, то не могли б Ви повідомити, чи не змінився часом розмір плати за стажування, бо на сайті Ради я чомусь не знайшла цієї інформації. Наперед дякую.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доброго дня!
      Навіть не знаю. В кожній КДКА встановлюються свої розміри. Приміром, коли я проходив стажування (сам я із м. Запоріжжя) (рік тому), сума внеску складала 9 600 грн., розбиті на 6 місяців.
      В Київській області - 15 мінімальних заробітних плат, зараз це 21 000 грн., з грудня - 24 000 грн. - http://radako.com.ua/sites/default/files/docs/poryadok_splati_vnesku_na_prohodzhennya_stazhuvannya_vid_26.02.2016_roku.pdf
      В Рівненській - 5 мінімальних заробіних плат - http://raro.org.ua/sites/default/files/document/rishennya_pro_vyznachennya_rozmiru_splaty_vnesku_za_prohodzhennya_stazhuvannya.pdf
      В Чернігівській та Львівській - 10 мінімальних заробітних плат - http://advokatrada.org.ua/wp-content/uploads/2015/11/Витяг_з_протоколу_26_з_підписом.pdf
      http://unba.lviv.ua/uk/stazhuvannja-pidvischennja-kvalifikaciji.html
      В Хмельницькій - 12 мінімальних заробіних плат - http://kmrada-unba.org/wp-content/uploads/2013/12/Рішення-стажування-2015.pdf

      Удалить
  3. Александр, добрый день!
    Спасибо Вам большое за выложенные документы к экзамену по адвокатуре.
    Может выложите как образцы документы по стажировке? Особенно интересуют отчетность)
    Заранее спасибо.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Добрый день!
      А в отчётности ничего сложного. Вы составляете план, куда вписывайте согласно положения о стажировке всё, что Вы должны освоить, в разбивке по месяцам. А в ежемесячный отчёт просто кидайте согласно фразы разбивке на определённый месяц с припиской "освоено".

      Удалить