20 декабря 2012 г.

Процедура зміни директора на підприємстві

Сьогодні розглянемо одну із більш поширених процедур в сфері реєстрації змін. Це процедура реєстрації зміни директора на підприємстві.
Оскільки директор є найманою особою і відповідає перед учасниками - застовниками товариства, то, відповідно, звільнити його можуть тільки вони. Для цього скликаються збори учасників (засновників, акціонерів тощо), на яких вирішується питання щодо переобрання керівника організації. Всі питання порядку денного вносяться до протоколу, який завіряється підписами засновників та печаткою підприємства.
Наступним кроком є видання внутрішніх наказів на звільниння директора та на призначення нового керівника у відповідності з протоколом загальних зборів.
Далі йде офіційна процедура, для проходження якої потрібен наступний пакет документів:
1. Протокол загальних зборів учасників про призначення нового керівника;
2. Наказ про призначення нового директора;
3. Заповнена реєстраційна картка (Форма №3, завантажити можна тут);
4. Доручення (в разі, якщо не новий керівник буде подавати документи);
При заповненні Форми №3, до неї вносяться такі відомості:
1. На титульному аркуші:
- відмітка про проведення реєстраційних дій в скорочені строки: 6 або 2 години (в разі, якщо ви проводити зміни за скороченою процедурою)
- назва, організаційно-правова форма, код ЄДРПОУ;
- в "переліку змін" відмітити п. 5 "зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи";
- відмітки про бажання отримати виписку з ЄДР в паперовій формі та про спосіб отримання, із зазначенням поштової адреси, в разі необхідності;
- відмітка про кількість всього поданих реєстратору сторінок;
- відмітка про те, ким подається реєстраційна картка; прізвище, дата, підпис;
2. На відповідному аркуші картки, де міститься п. 5 "зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи", заповнюються відомості про новообраного директора
Із цим пакетом необхідно звернутися до державного реєстратора району державної реєстрації підприємства, або до центру надання адміністративних послуг. Коли державним реєстратором або працівником центру надання адміністративних послуг зміни в ЄДР будуть проведені, від безкоштовно видає виписку з ЄДР (в разі наявності відмітки про це в реєстраційній формі). 
Із реєстраційною службою все на цьому. Окремо звертатись до податкової, статистики, із документами по змінам не потрібно. Це робить державний реєстратор у формі електронного документообігу.
Пройшовши цю процедуру, необхідно повідомити банк, в якому підприємством відкритий розрахунковий рахунок, про зміну директора на підприємстві. Для цього у нотаріуса потрібно завірити банківські картки із зразками підпису та печатки. Нотаріус також вимагає отриману у реєстратора виписку з ЄДР.
Отримавши завірені банківські картки, ви подаєте відповідні документи до банківської установи, і тільки після цього новий директор отримає можливість розпоряджатися розрахунковим рахунком.
Ось такий, загалом, має вигляд процедура зміни керівника. Якщо є питання, або ви побачили в статті якісь недоліки - не соромтесь, звертайтесь у коментарях, або безпосередньо через форму зворотнього зв'язку. Також є форум.
Адвокат Пономаренко Олександр Олександрович надає послуги абонентського обслуговування суб'єктів господарювання. Це є оптимальною можливістю отримання юридичної допомоги та вирішення конкретних юридичних задач без необхідності мати посадову одиницю юриста. Окрім цього, можливо надання консультації чи послуги адвокатом з конкретного питання єдиноразово. Звертайтесь!





31 комментарий:

  1. через сколько дней можно получить новую выписку с ЕГРПОУ?
    и через сколько обращаться в статистику за справкой?

    ОтветитьУдалить
  2. Выписка выдаётся сразу.
    В статистику обращаться можно через 1-3 дня (в зависимости от того, в какую статистику вы подаёте документы. К примеру, в региональное управление статистики данные приходят на следующий день после гос регистрации; а в районные - только через три дня).

    ОтветитьУдалить
  3. сколько % голосов (минимум ) нужно для принятия решения о смене директора ООО.Спасибо

    ОтветитьУдалить
  4. про яку 4-ОПП йде мова?, адже з цього року 4-ОПП скасована і всі відомості про облік відображаються у виписці реєстратора?

    ОтветитьУдалить
  5. Стаття була актуальною на 20 грудня 2012 року. В зв'язку із внесенеми змінами в законодавство ця стаття втратила свою актуальність і потребує корегування.

    ОтветитьУдалить
  6. Які документи повинен видати державний реєстратор?

    ОтветитьУдалить
  7. Анонимныйпн мая 27, 05:59:00 PM

    Александр Александрович ответьте пожайлуста, если суд скасував зміну керівника, как по программе госрегистратора, бывший керівник автоматически востанавливается? В нашем доме год назад создано ОСМД. Главой правления незаконно стал человек,не совладелец нашего дома. Украл со счета ОСМД 180.000 грн. Когда совладельцы дома его уволили, зарегистрировался новый председатель. Бывший, через суд, в кот. работает его сожительница, скасував зміну керівника.

    ОтветитьУдалить
  8. Олександр Олександрович, підскажіть будь ласка, директор помер 16 червня 2013р, через скільки днів потрібно реєструвати зміни

    ОтветитьУдалить
  9. 1. Державний реєстратор видає нову довідку з ЄДРПОУ, а також, при поданні документів до реєстратора, документ про прийняття цих документів, із переліком.
    2. З приводу скасування зміни керівника - треба читати рішення. В ньому может бути - просто скасувати призначення нового керівника, або скасувати призначення і поновити колишнього у посаді (що більш вірогідно).
    3. Як такий, строк мені не відомий. Але краще із цим не затягувати. Тому що ставиться під загрозу нормальна робота із банком, податковою.

    ОтветитьУдалить
  10. Стаття була оновленна в зв'язку із змінами, які відбулися в законодавстві з питань реєстрації в кінці 2012 року.

    ОтветитьУдалить
  11. А якщо іде зміна в.о. директора на директора прицьому це залишається одна і таж людина який порядок?

    ОтветитьУдалить
  12. зразок заповнення картки форми №4 зміна директора, де можливо знайти?

    ОтветитьУдалить
  13. Александр Александрович, подскажите пожалуйста как правильно уволить директора (он же участник ООО), когда ООО не ведет деятельность (чтобы не платить директорскую зарплату и соответственно налоги), при этом обязать участника ООО сдавать необходимые отчеты. Как это правильно отобразить в протоколе Сборов участников?

    ОтветитьУдалить
  14. В зв’язку із набуттям чинності Постанови Кабінету міністрів України від 21.11.2013 року № 842 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 29 червня 2011 р. № 749” довідки з ЄДРПОУ не видаються.

    Довідка з ЄДРПОУ не видається вже :
    "Реквізитами на сплату за видачу адміністративної послуги з видачі довідки з ЄДРПОУ не користуватися.

    У разі потреби отримання інформації з ЄДРПОУ можна замовити витяг з ЄДРПОУ"

    ОтветитьУдалить
  15. та довідка форма 4-ООП відмінили:
    http://news.dtkt.ua/ua/state/entrepreneurship/22723

    ОтветитьУдалить
  16. Доброго дня. Засновник прийняв рішення про звільнення директора. Контракт на управління розірвано, наказ про звільнення директора з роботи підписав представник Засновника. А документи про зміни директора до реєстратора НЕ НЕСУТЬ. Тобто не реєструють зміну керівника. Вочевидь хочуть банкрутувати підприємство, колись велике і виробниче а зараз із працівників залишилось 2 людей в декр. відпустці. Недавно був випадок подачі документів до реєстратора із підробленим підписом чинного директора (на щастя, не прийняли) . Що можна ще робити колишньому директору, аби захистити себе від можливих незаконних дій Засновника та його довірених людей?

    ОтветитьУдалить
  17. Напишіть мені на мою адресу - advokat.a.ponomarenko@gmail.com, де більш детально розкажіть про свою ситуацію, спробую вам допомогти.

    ОтветитьУдалить
  18. Доброго дня. Я не зрозуміла , Ви спочатку пишете,що державний реєстратор сам дає запрос у статистику і податкову і що самому туди звертатись не треба, а потім іде знову перелік ,що наступні кроки -це йдемо у статистику та у податкову. То треба самим туди йти чи ні?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Зміни в законодавстві були з цього приводу вже після написання цієї статті, і зараз не потрібно звертатися до податкової та статистики особисто.
      Прошу вибачення, бо не повністю відкорегував текст. До того ж стаття написана давно, і вимагає актуалізації, чим я і займуся найближчим часом.
      Дякую, що звернули увагу ;-)

      Удалить
  19. Доброго дня, Олександр.

    Ще наразі існуюча фірма по якій не відбувається ні яких дій і яка має 2-х засновників та 1 директора, має зміни - директор звільняється. Але нового директора не беруть, яким чином подавати Форму №4 державному реєстратору, адже залишаються лише власники......Що робити??

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доброго дня!
      Якщо нового директора ви не берете, і фірма буде керуватися засновниками, то потрібно, перш ніж провести процедуру звільнення директора, внести зміни до статуту (форма 3, якщо не помиляюсь), де додати розділ про те, що в разі звільнення директора, загальні збори можуть керувати підприємством самостійно через керівника на умовах цивільно-правового договору.
      Далі ви звільняйте директора, укладайте угоду з керівником та реєструйте зміни на керівника.
      Підхід нетиповий, тому ще проконсультуйтеся із реєстраційною службою.

      Удалить
  20. Доброго дня! підкажіть, будь ласка, наше підприємство тимчасово припинило діяльність, всі працівники звільнились, один із зісновників був директором підприємства згідно протоколу, його також звільнили згідно протоколу засновників! Згідно законодавства звіти у податково потрібно здавати навіть пусті доки підприємство незакритею Тут питання хто їх має підписувати? засновник? Склали ще один протокол що у зв"язку з припиненням діяльності обов"язки директора виконує один з засновників (тобто та сама особа що була директором до припинення діяльності) Які документи ми повинні подати держ реєстратору чи у податкову, щоб повідомити про тимчасове припинення діяльності, і що обов"язки директора виконує один із засновників (хоч ця особа також непомінялась)??

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Підписувати має право особа, яка виконує обов'язки директора, та особа, якій надано право підпису.
      Повідомляти про тимчасове припинення діяльності не треба. Треба тільки не забувати надавати необхідні звіти до податкової.
      Щодо покладення обов'язків директора на керівника, - читайте мій коментар до попереднього посту.

      Удалить
  21. Добрий день. Підкажіть будь ласка, я вірно зрозуміла, що зараз у випадку коли змінюється керівник в ТОВ, не потрібно звертатись до Відділення управління статистики та податкової?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Добрий день!
      Так, не потрібно. Внесення змін провадиться зазначеними органами на основі даних, внесених державним реєстратором.

      Удалить
  22. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  23. Добрий день!
    Підкажіть будь ласка, як правильно оформити документи у випадку:
    Фірма має двох засновників (долі 65/35), фактично - діяльність не ведеться.
    Один з засновників, доля якого 35%, є Генеральним директором. Він звільняється за власним бажанням.
    Чи можна у одному і тому ж Протоколі зборів засновників вказати, що Генерального директора звільнено, а другого засновника не призначати Гендиректором, а просто надати йому право підпису?
    Чи краще це зробити двома окремими Протоколами за однією датою?
    Як правильно сформулювати в Протоколі запис про надання права підпису другому засновнику?
    І як в такому випадку правильно оформити реєстраційну картку (Форму №4) для подання держреєстратору?
    Дякую заздалегідь!

    ОтветитьУдалить
  24. Добрый день!
    Без директора у Вас не получится быть, я считаю. Хотя бы и.о., но нужно назначить. Может есть другие варианты, но по общему правилу, деятельность предприятие осуществляет через свои руководящие органы в лице дирекции или гендиректора.
    А право подписи можете и на себя оформить.
    Можно всё это одним протоколом делать, но я бы, чтобы не было путаницы, сделал бы: двумя, если и.о. и подписант - разные лица, либо одим - если и.о. и подписант одно и то же лицо.
    Сформулировать запись в протоколе про предоставление права подписи другому основателю можно так: "Надати з ________ року засновнику ТОВ "Назва" ПІБ право підпису первинних касових та банківських документів для здійснення грошових та розрахункових операцій та всіх фінансових документів ТОВ "Назва", а також право вчиняти дії від імені ТОВ "Назва" без довіреності, у тому числі підписувати договори". Я правда не сталкивался с этим раньше, поэтому лучше перед оформлением документов уточните формулировку у госрегистратора.
    Форму 4 можно заполнить сразу по 2-м пунктам: изменение руководители и изменение физ. лица, которое имеет право осуществлять деятельность от имени юрлица без доверенности.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Анонимныйср мая 04, 03:21:00 PM

      Александр, спасибо Вам большое за уделенное время и такой подробный ответ!
      :)

      Удалить