4 июля 2013 г.

Процедура відкритих торгів: стисло про головне


Картинка взята с сайта
www.zakup-crimea.gov.ua
            Доброго дня моїм читачам! 
Це перша стаття на тему державних закупівель. Загалом, згідно Закону України «Проздійснення державних закупівель» (далі - Закон), існує 6 видів процедур державних закупівель. Це:
-          відкриті торги (розділ 4-й Закону);
-          двоступеневі торги (розділ 5-й Закону);
-          запит цінових пропозицій (розділ 6-й Закону);
-          попередня кваліфікація учасників (розділ 7-й Закону);
-          закупівля в одного учасника (розділ 8-й Закону);
-          електронний реверсивний аукціон (розділ 8-1 Закону);
Сьогодні я розповім про основну і більш розповсюджену процедуру торгів – про
відкриті торги. Але перш ніж розпочати, трохи про державні закупівлі.
            Державні закупівлі за процедурою, наведеною в ЗУ «Про здійснення державних закупівель», застосовуються у разі, якщо вартість предмета закупівлі (те, що закупається – послуги, роботи, товари), перевищує: для товарів та послуг - 100 000 грн. (у будівництві – 300 000 грн.), для робіт – 1 млн. грн. (ч. 1 ст. 2 ЗУ)
            Для проведення закупівель замовник (тобто розпорядник державних коштів, який проводить закупівлю) затверджує план закупівель на рік та створює комітет з конкурсних торгів. Цей комітет утворюється із працівників замовника у складі не менше ніж 5-ть осіб, і займається питаннями проведення закупівель на підприємстві.
            Відповідно до річного плану закупівель, комітет приймає рішення про проведення відповідної процедури закупівлі і проводить її шляхом здійснення передбачених Законом дій. Учасники, які бажають прийняти участь в закупівлі, подають свої пропозиції. На конкурсній основі комітет обирає кращу пропозицію, та результатом проведення торгів є укладення договору про закупівлю із переможцем.
            Це якщо коротко про здійснення державних закупівель. Тепер перейдемо до більш розповсюдженої процедури закупівель – відкритим торгам.
            Під час здійснення відкритих торгів пропозиції конкурсних торгів мають право подати всі зацікавлені особи (ст. 20 Закону).
            Проведення відкритих торгів здійснюється в такі стадії:
1.      Публікація оголошення про закупівлю (ч. 2 ст. 21 Закону – вимоги щодо оголошення):
-          у Віснику державних закупівель (спеціальне друковане видання, в якому публікуються всі оголошення стосовно закупівель);
-          на сайті tender.me.gov.ua (спеціальний сайт Мінекономіки з питань закупівель). Також на цьому сайті, окрім оголошення, публікується документація конкурсних торгів. Сайт є відкритим, доступ до інформації має кожен;
2.      Подання учасниками пропозицій:
-          строк для подання – не менше, ніж 30 днів з дня опублікування оголошення в ВДЗ (на підставі цього строку замовник визначає дату розкриття пропозицій учасників, - коли комітет на відкритому засіданні розкриває подані йому пропозиції, докладно про цю стадію - далі);
-          п. 2 ч. 3 ст. 21Закону – підстави для скорочення строку;
-          кожен учасник може безоплатно отримати документацію конкурсних торгів - на запит замовника надсилається документація протягом 3-х робочих днів (ст. 22 Закону);
-          ст. 23 Закону – можливість не пізніше ніж за 10 днів до дати розкриття подати замовнику запит на розяснення документації, яке надається протягом 3-х днів;
-          ст. 24 Закону – щодо забезпечення пропозиції конкурсних торгів (якщо замовник в документації конкурсних торгів вимагає забезпечення);
-         ст. 25 Закону – порядок подання пропозиції учасником:
а) у письмовій формі, прошита, пронумерована, скріплена печаткою і запечатана у конверті. На конверті реквізити, вимога «не відкривати до (дата розкриття)»;
б) документ про підтвердження наявності забезпечення пропозиції (якщо така вимагається в документації конкурсних торгів);
      3.   Розкриття пропозиції конкурсних торгів (ст. 27 Закону):
      -     в день закінчення строку подання пропозицій, у час і у місці, зазначеному в
            оголошенні.
-          відсутність учасника не є підставою для відмови в розкритті чи в розгляді, або для відхилення його пропозиції;
-          під час розкриття:
а) перевірка всіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів;
б) оголошується найменування та місцезнаходження кожного учасника;
в) оголошується ціна пропозиції або частини предмета закупівлі;
г) складається протокол розкриття пропозицій, який публікується на веб-порталі державних закупівель;
      4.   Розгляд та оцінка пропозицій конкурсних торгів (ст. 28 Закону):
      -     ч. 1 – право замовника звернутися до учасника за розясненнями змісту їх
            пропозиції;
      -     ч. 2 – неможливість ініціювати переговори з учасником щодо внесення змін до
            змісту або ціни пропозиції;
-          ч. 3 – право замовника за згодою учасника виправити арифметичну помилку в його пропозиції;
-          замовник під час цієї стадії оцінює пропозиції, які не було їм відхилено, керуючись критеріями оцінки, наведеними в Законі (ч. 5 ст. 28 Закону) та в документації конкурсних торгів;
-          за результатами оцінки пропозицій комітетом складається відповідний протокол, якому розписується вся оцінка та визначається переможець;
-          загальний строк для розгляду і оцінки – не більше 20-ти робочих днів з дня розкриття (за скороченою процедурою – не більше 10-ти робочих днів);
      5.   Визначення переможця торів (ч. 5 ст. 28 Закону);      
      6.   Акцепт пропозиції (ст. 31 Закону):
      -     у день визначення переможця замовник акцептує, тобто приймає, його
            пропозицію;
      -     протягом 1-го робочого дня з дня визначення переможця:
            а) замовник надсилає переможцю повідомлення про акцепт;
            б) а всім учасникам – повідомлення про результати торгів;
      -     окрім публікації на сайті державних закупівель, повідомлення про акцепт
            публікується у Віснику державних закупівель;
      7.   Укладення договору про закупівлю з переможцем (п. 2, 3 ч. 2, ч. 3 ст. 31 Закону):
      -     укладається не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту, але не раніше ніж через
            14 днів з дати публікації у Віснику державних закупівель;
-          у разі скороченої процедури - -//- 14 днів, -//- 5 днів;
8.   Інформування учасників про результати проведення процедури закупівель (ст. 32

-     протягом семи днів з дня укладення договору або прийняття рішення про відміну
      (визнання такими, що не відбулися), подається оголошення про результати
      проведення процедури та звіт:
      а) публікуються у Віснику державних закупівель;
      б) на веб-порталі державних закупівель;
-     ч. 2 ст. 32 Закону – вимоги до оголошення;

Також, пропозиція конкурсних торгів може бути відхилена з підстав, передбачених ст.
29 Закону. А торги можуть бути відмінені чи визнані такими, що не відбулися, на підставі ст. 30 Закону.

8 комментариев:

  1. Добрый день! Подскажите пожалуйста, можно ли проводить открытые торги на сумму 190 тысяч, или необходимо применить запрос ценовых предложений?

    ОтветитьУдалить
  2. Т.к. открытые торги являются основной тендерной процедурой, то проведение их даже когда есть возможность провести запрос ценовых предложений не будет являться нарушением.

    ОтветитьУдалить
  3. Здравствуйте! Подскажите, пожалуйста, можно ли давать объявление о тендере без экспертной оценки?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Расскажите подробней, пожалуйста. Что вы закупайте и почему считайте, что экспертная оценка необходима?

      Удалить
  4. Допоможіть будь-ласка. На початку року була проведена процедура закупівлі засобів захисту рослин відкритими торгами. Закуповувались засоби захисту та певні позиції були поставлені препарати з тими ж властивостями та діючою речовиною проте з іншими назвами. Підскажіть будь-ласка чи є це порушенням і як виправити дану ситуацію, чи можна скласти додаткову угоду де зазначити можливіть заміни препарату. В договорі даний пункт не прописаний, просто вказано, що асортимент, кількість і ціна визначаються спеціфікаціями до договору.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доброго дня!
      Умови договору про закупівлю не повинні протирічити умовам тендерної процедури.
      Все залежить від того, як Ви ці препарати вказали в тендерній документації - давали конкретне найменування чи тільки розписували властивості? Якщо давали конкретне найменування, а закупили інше - це порушення, проте не таке велике. Головне щоб код ДК не змінювався і властивості не відрізнялись від властивостей, вказаних в тендерній документації.

      Удалить
    2. Код ДК не змінювався, вартість препаратів відповідає вартості вказаній в пропозиції, навіть нижча, і додаються технічні характеристики, що препарат має ту саму дію і склад, проте інша назва. В специвікаціях до договору прписано, що була заміна препарату у звязку з відсутністю на складі. Чи є актуальним складати додаткову угоду, щоб перестрахувати себе? В договорі назви препаратів не вказувались, лише у документах шо підлягали оприлюдненню.

      Удалить
    3. А що Ви хочете вказати в додатковій угоді?

      Удалить